Třetí recenze


Bugaboo Cameleon3 Classic Collection Sand





Tak a je tu další recenze. Tentokrát mi pod ruce přišel Bugaboo Cameleon3 Classic collection Sand ve sportovní verzi.

Vzhledem k tomu, že jsem byla hrdou majitelkou jeho kolegy All Blacka, je pro mě tato recenze opravdu zábava. Přiznám se bez mučení, že jsem ho milovala a kdybych nepotřebovala kočárek sourozenecký, zůstal by u nás asi navěky :-) Ale i mušky si na něm najdu, myslím, že dokonalý kočárek neexistuje.


Opět se budu držet stejných bodů jako u předchozích recenzí, tudíž začínáme konstrukcí.
Konstrukce je matně stříbrné barvy. Já, milovnice černé konstrukce, musím uznat, že k celému kočárku skvěle padne, nedokáži si ji představit černou. 




Kočárek je lehký a díky otočným předním kolečkům se skvěle ovládá. Ovšem kolečka se mohou zdát malá - pro mě to problém nebyl, ale s terénem se trochu poperou. Rukojeť se dá přehodit a můžete jet velkými koly vpředu. Ještě bych ráda dodala, že přední kolečka jdou zaaretovat. Ale už to na ovládání není tak pohodlné - právě proto, že už nejsou otočná.
Já se přiznám, že jsem to za celou dobu používání kočárku využila tak 2x, právě kvůli tomu rozdílu v jízdě. 


Další věc, která je určitě potřeba zmínit je ruční brzda. Ta se nachází na rukojeti, což je asi trochu nezvyk - zatím jsem viděla brzdy spíše u kol. Tady stačí jeden pohyb rukou a kočárek je zabržděný. Ovšem odbržďování jde člověku trochu ztuha, ale časem se to ochodí a je to lepší. Já jsem ji měla velmi ráda - skvěle se za ni zavěšovali nákupní tašky (takové ty papírové, např. ze Zary) :)

Takto vypadá brzda zabržděná.





Pro někoho jsou kočárky Bugaboo nízké, mně to nevadilo, naopak. Jak víte z předchozí recenze, u kočárku Stokke jsem byla nervozní z jeho výšky, byl na mne už moc vysoký. 
Rukojeť se samozřejmě dá nastavit do různých výšek jak potřebujete. Ale s korbou/sporťákem hýbat nemůžete - tu bohužel někteří jedinci mohou mít až u kolen a to je může odradit - občas to vypadá opravdu zvláštně.
Na fotce vidíte do jaké nejnižší a nejvyšší polohy je rukojeť možné dát. Vše se zase ovládá pomocí bílých klapek nad brzdou - princip je stejný jako u Bee3.




Další bodem je nákupní koš, vejde se do něj opravdu velký nákup - já v něm dost často vozila i celý meloun (jsem melounový maniak :)) 
Horší je ovšem dostupnost, hlavně když je nasazena korba - člověk musí zkoušet a hledat způsob jak nejlépe tam věci dostat. Mně se nejvíce osvědčilo je dávat od předních kol - je tam více místa na protáhnutí. 
S nasazením sportovní verze tenhle problém skončil, koš je nejdostupnější, když je dítě v pozici leh.




Skládání je na podobném principu jako u Stokke - sedačku si musíte dát někam stranou, aby jste mohli složit konstrukci. Takže zase hrozí riziko, že si ji ušpiníte.
 Odepnout sedačku, složit konstrukci pomocí malých bílých klapek z vnitřní strany - respektive sklopíte pouze tu rukojeť dolů ke kolům, pak stačí vzít za silnější tyč nad košíkem a zvednout. A kočárek je složený.




Co se týče sedačky, tak ta už je novější než na mé verzi All Blacka - nové pásy a lepší uchycení sportovní verze k rámu. Materiál by měl být stejný - krásně se vše otře (já vím, že pořád řeším to otírání, ale pro mě je to něco víc než jen kočárek - můj muž o tom ví své :)))

Sportovní sedačka v této verzi na mě působí moc pohodlně, více promyšleně - ale možná to dělá i to uchycení k rámu - dříve tam byly takové kovové výstupky a nějak mi to tam nesedělo a bála jsem se poškrábání konstrukce.
Veškeré ovládání sedačky se zase dělá pomocí bílých "věciček" na rámu - spodní čtverec je na sundání sedačky z konstrukce, prostřední kolečko je na polohování a malý obdélníček je na odepnutí madla.



Madlo má kloub a je otočné - nemusíte ho odepínat celé, když chcete dítě vyndat, stačí ho odepnout z jedné strany a dát bokem k sedačce - jak můžete vidět na fotce. V tomto případě je to velký palec nahoru. Ale v rámci úspory místa při skládání doporučuji madlo vyndavat celé.




Již zmiňované nové pásy jsou prostě skvělé! Pěla jsem na ně ódy už u Bee3 a tentokrát to nebude jiné.  A budu je pět asi do nekončena :) V tomhle směru mne Bugaboo prostě dostalo.
To jak drží tvar, jak se odepínají, jednoduše geniální.

Střecha je u této kolekce podšita prošívanou látkou, jako nápad mi to přijde dobré - ke kočárku to skvěle designově padne, ale nějak postrádám tu praktickou část. Střecha není vypnutá jako to je u té klasické, při sklopení právě ta prošívaná část hrozně překáží - já na malého nevidím a on tam má o to méně místa.




Sedačka lze samozřejmě otočit jak po směru jízdy, tak i proti směru. Nabízí 3 varianty jízdy - leh/ polosed a sed.


1.varianta - po směru jízdy a neprodloužená střecha
2.varianta - po směru a prodloužená 
3.varianta - proti směru jízdy a neprodloužená střecha
4.varianta - proti směru a prodloužená













Tak to je pro dnešek vše a doufám, že jsem Vám alespoň trochu pomohla.

Pokud Vás ještě něco zajímá, neváhejte mi napsat.


  

    A teď bych vše ještě ráda ohodnotila pomocí bodů (1 je nejméně a 10 nejvíce):
 

  1.  Skládání/rozkládání - 8 bodů 
  2.  Manipulace se sedačkou - otočení po/proti směru jízdy - 7 bodů 
  3.  Pásy - 10 bodů 
  4.  Sedák - polohování - 8 bodů 
  5.  Sedák - nožní opěrka (na boty) - 8 bodů 
  6.  Váha kočárku - 8 bodů 
  7.  Úložný prostor pod kočárkem - 9 bodů 
  8.  Skladnost v kufru auta - 7 bodů 
  9.  Možnost obměny vzhledu kočárku - doplňky - 10 bodů 
  10.  Cena - 7 bodů





Mějte se krásně.

Vaše Teru



9 komentářů:

  1. Designove? Bugaboo jsou silene kocarky! korba hluboko nekde u chodniku, tady u toho si dite nemuze ani poradne lehnout, jen se mu zvednou nohy.. chudak. Ale cilovou skupinou jsou zrejme "stylove" "trendove" a "in" maminky, ktere resi vice vzhled, nez prakticnost..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Anonymní, pokud se Vám kočárky Bugaboo zdají šílené, tak jste je zřejmě nikdy neměla v ruce a nikdy jste si o nich nic nepřečetla.

      Ale názor Vám neberu, naopak.

      Nicméně mým úkolem je tyto kočárky hodnotit, proto tady ta recenze je. I v článku zmiňuji, že někomu mohou připadat nízké, zřejmě jste recenzi nečetla pořádně. Kočárky Bugaboo jsou stylové, to nepopírám, ale zároveň opravdu praktické. Jak dokazují různé prováděné testy, váš negativní postoj tedy přičítám k tomu, že s tímto kočárkem nemáte žádnou zkušenost a proto Vám ho velice doporučuji :-)

      A mezi námi - najdu někde recenze na "nestylové" a pro Vás tedy praktické kočárky? Napište je, ráda si je přečtu.

      A pro příště - stačí se podepsat a nevystupovat pod anonymním příspěvkem.

      Vymazat
    2. Tak to já musím silně oponovat. Kočárek bugaboo Buffalo jsem vybírala hlavně kvůli praktičnosti, protože můj přítel je postiženy a vše ovládá pouze levou rukou a jeho chůze je hodně vrtkava. I přestože se kočárek řadí do vyšší cenove kategorie a my moc peněz nemáme, šli jsme do něho, právě kvůli jeho praktičnosti. Přítel ho v pohodě složí i rozloží a nemůže si jeho ovládání vynachválit. Vše je řešeno pro pohodlí miminka, které je nadmíru spokojené a to nemluvím o spoustě vychytavek, které mi ostatní maminky chválí. Předpokládám, že příspěvek napsal někdo, kdo nemá s bugaboo zkušenosti. Za mě tedy velké ANO. Spokojená majitelka Andrea.

      Vymazat
    3. Nevlastnim zadny z moznych uctu, tudiz se jako anonymni prihlasit musim, to prvne ;-) Kocarek nepotrebuji zkouset, neb tuto separacni pomucku nepouzivam a ani v tom nehodlam zacinat. Resit, jestli se mi nekde "poskrabe" nebo "zaspini" korbicka nebo konstrukce, tak to mam opravdu jine starosti, natoz vozit ditko v "celocerne" verzi.. to je jak pohrebak! Korbicka nizko je velke negativum pro osby me a manzelovy vysky! Ale musim uznat, ze usmevne je, jak majitele techto kocarku, spolu tech pojizdnych kancelarskych zidli Stokke, sleduji okoli, zda budi dostatecnou pozornost, to jo ;-) spokojena nemajitelka Antonie

      Vymazat
    4. Milá Antonie, nevím co Vás trápí? Kočárek přece používat nemusíte. Snad Vás k tomu nikdo nenutí?! Jinak moje babi vozida svoje děti v kočárku co měl korbu o dost níž než tento. A opravdu se mýlíte v tom, že nám - majitelům těchto kočárků, jde o pozornost. Zkuste se už smířit s tím, že to tak není 😊
      Terez K.

      Vymazat
  2. Milá paní (nebo pane), myslím, že kočárek bugaboo cameleon je víc než praktický. Sama ho používám již tři roky. A mám srovnání i s jinými kočárky... Opravdu na něj nedám dopustit. A vyvážila bych ho zlatem po císařském řezu, kdy jsem mohla tahat po schodech pouhých 9,6 kilo. Mimo to se s ním krásně manipuluje, lehce se přizbůsobí vaší výšce i výšce mladších sourozenců a dá se kompletně vyprat. Pokud bych ještě někdy vybírala kočárek - bude to zase ON. A teď k tomu designu: ano, je to do jisté míry i "trendy" záležitost, se kterou se pyšní mnohé "celebrity" ale troufám si tvrdit, že by nebylo tolik spokojených uživatelů, pokud by šlo pouze o módní záležitost. Navíc pokud je to trend - trvá již víc než deset let, což u trendů není obvyklé :-) Korbička není opravdu u chodníku - je schválně níže, pokud sedíte třeba v parku, na miminko hezky vidíte a ono zas na vás. Naši rodiče jezdili v korbičkách takřka u země... Poloha ve sporťáčku vleže je vyvíjena ve spolupráci s ortopedy a je to tzv. relaxační poloha - poloha denního spánku.
    Jinak design kočárku se každemu zamlouvat nemusí, ale to ještě neznamená, že je nepraktický!
    Tereza K. (nejsem autorkou tohoto blogu - považuji za podstatné zmínit)

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Antonie, sice nevlastním pohřebák s korbou u chodníku, ale mám od firmy JOOLZ. Asi budete vědět, jste totiž velká znalkyně.
    Každému se líbí něco jiného, ale řešit že Vy a Váš muž jste vysocí, za to přeci nikdo nemůže.
    Mě by osobně vadilo mít poškrabaný a znečištěný kočár. Já se ke svým věcem chovám hezky a nejsem špindíra, abych jezdila se špinavým kočárkem.
    Jo, kancelářská židle Stokke...(sršíte vtipem), to Vám musím nechat.
    Zdravím Vás Antonie, spokojená nemajitelko pohřebáku na chodníku.
    P.S.: "separační pomůcka" : Je divné, že GOOGLE pod tímto slovním spojením nenašel nic, kromě slova "separace", což je : oddělování, odlučování - takže váš význam tohoto slovního spojení je ze kočárek je odlučovací, či oddělovací pomůcka. Asi by jste měla o tom napsat článek na Wikipedii, aby měli, spokojený uživatelé pohřebáků a kancelářských židlí jasno. Zajimal by mě Váš nazór na můj kočár JOOLZ Studio Gris ;-)
    Díky.
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mila Katy, separacni pomucka kocarek - staci se zajimat o potreby miminka/ditete, tzn. oddelovat jej od matky/otce - tzn. dite je idealne nosene, neb to je nejprirozenejsi moznost pro nej. Zrejme jste nehledala dostatecne.
      Ad historicka exkurze Terezky - kocarek je pomerne "moderni" vymysl, jeste nase babicky ci prababicky by si zajiste vzpomnely, jak nosily svoje deti (tenkrat v platnech atp.).
      Proto ne nadarmo tolik deti, ktere v kocarku potkavam, v nich place, jsou jim cpany dudliky a ruzne hracky, aby je motivovaly k tomu vydrzet lezet jako placka.
      Nosene deti jevi prirozeny zajem o svet, snadno ukazete vetvicky, listky, mohou si na ne sahnout, jsou v blizkem kontaktu s nosicim rodicem, navic ergonomicka poloha prospiva spravnemu vyvoji kycli (paralela s sirokym balenim pri dysplazii kycli). Deti posiluji svalstvo a nemala cast z nich je motoricky zdatnejsi, nez vozeni kolegove z (designovych ;-) ) kocarku.
      Antonie

      Vymazat
    2. Děkuji za Váš názor, k podobnému tématu najdete jiste vhodnější blog - tento je práve pro příznivce (designových ;-)) kočárků!

      Vymazat

Instagram